måndag 29 februari 2016

12 mars: release, bokaffär och skrivkurs

12 mars blir en späckad dag med program från 12.00 till sen kväll.
Men en sak gör det lättare: allt är på samma plats, nämligen Poeten på hörnet som ligger på Södra Förstadsgatan 65 B i Malmö.

Mellan 12 och 16 håller jag Författarnas bokaffär öppen. Författarnas bokaffär sköts av medlemmar i Författarcentrum Syd. Medlemmar turas om att ta hand om var sin lördagsförsäljning.


12.00 Bokaffären öppnar. Jag presenterar min nya bok: Johanssons liv, arbetsglädje och återuppståndelse. Det är en novell- och diktsamling som släpps idag.

14.00 Arbetarlitteratur nu och då. Jag läser ur Moa Martinsons Kvinnor och äppelträd och en av mina egna dikter som är influerade av Moa.

16.00 Bokaffären stänger för att övergå till en skrivcirkel med tema klass och arbete. Det är fritt fram att delta men bokförsäljningen avslutas.

Mer info om skrivträffen. Och läs gärna även Att skriva om klass.

18.00 Så börjar bokreleasen för Johanssons liv, arbetsglädje och återuppståndelse. Det blir uppläsning och samtal med Therése Granwald.
Therése Granwald är författare och lärare vid Lunds Universitets Författarskola.

Boken kostar 100 kr och det kommer gå att betala med Swish.
Mer info om boken finns på förlagets hemsida 
Och här har jag skrivit om hur boken blev till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar