fredag 20 januari 2012

Jag och Arbetaren

Jag har inte uppdaterat så mycket på sistone och anledningen till det är att jag jobbar som ett hjon med romanen "Brf Framsteget" (mitt examensarbete på Författarskolan i Lund), jag räknar med att ha ett första utkast om några veckor.

Vid nyår så lades tidningen Arbetaren Zenit ner, vilket bland annat innebar att Arbetaren gjordes om (tja, man kan väl nästan säga att de slogs ihop). De har en ny hemsida, kolla in den.
Arbetaren är nu än mer läsvärd, då man bland annat tagit bort den menlösa tv-tablån och ersatt mer riktigt material.

För min egen del innebär det att jag inte skriver krönikor på temat Arbetsliv var fjärde vecka, utan skriver krönikor på fritt tema var åttonde vecka istället. Det passar mig bra. Krönikeskrivande tar inte så mycket tid, men det bryter upp min skönlitterära arbetsprocess, sinkar den, så att säga.

Nå, det om det. För övrigt har Förbundet Arbetarsolidaritet lagt upp en av mina krönikor på sin hemsida (tidigare opublicerad på nätet).

Nästa bloggpost kommer förmodligen handla om japansk arbetarlitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar